Ozdobniki, cz.1

Witam :) Dziękuję za te obserwacje...Chyba nie ma czego :o A z resztą, przejdźmy do głównego tematu. Dzisiaj króciutko, bo trzeba też przywitać nową autorkę.
 Jeśli szablon już nam się podoba, nagłówek też i czujemy, że to jeszcze nie to...Czegoś nam brakuje...Albo po prostu chcemy coś odświeżyć, dobrym rozwiązaniem będą różnego rodzaju ... ozdobniki. Możliwe że jest inna nazwa, ale nikt mi nie zabroni tak tego nazywać. ;) Jak wiecie, to nie blog dla szabloniarek. Postaram się w prosty sposób *jak zwykle* wszystko wam wyjaśnić.

1. 


Taką "linię" można zastosować wszędzie/prawie wszędzie na blogu. To nic innego jak właściwość border, czyli obramowanie. Można jej ustalić parę rzeczy:

border-color: kolor, np. #000000, albo po prostu black,
border-style: np. dotted: kropki, solid: jedna, ciągła linia, double: podwójna, ciągła linia, dashed: przerywana linia,
border-width: grubość ramki wyrażona w pikselach. Najlepiej 1px.

Selektorem będzie: h3.post-title

Przykład:
h3.post-title {
border-bottom: dotted;
border-width: 1px;
border-color: red;
}

Może i powtórzyłam się dwa razy, ale wytłumaczyłam.

2.
Ktoś prosił mnie o wyjaśnienie tego, dlaczego mam zamiast napisu Strona główna, obrazek.
A więc...Najpierw trzeba mieć właśnie to. Obrazek.
Możemy pobrać go z tej samej strony co ikonki społecznościowe.
Linkujemy, po czym piszemy w CSS:

.home-link {
background-image: url(link do obrazka) }

Dziękuję za uwagę. Piszcie, co byście chcieli przeczytać w następnym poście. Ciao :)

6 komentarzy:

  1. Jak zrobiłaś te latające ptaki tak jakby pod postem? :)
    Przydatne te rady ;**

    OdpowiedzUsuń
  2. zostałaś nominowana do Libster award :)
    http://louistomlinsonfaithwilliams.blogspot.com/2014/02/libster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie, jak zmniejszyc odległości między postami ?

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety u mnie nie działa kod z obrazkiem zamiast napisu Strona Główna itd. obrazek pojawia się za napisem i jest ich kilka obok siebie mimo, że jest rozmiar 64px :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Twój blog został nominowany do Libster Award! Szczegóły tutaj --> http://dark-life-wolf-lifefanfiction.blogspot.com/2014/03/libster-award.html Gratulacje

    OdpowiedzUsuń